Informacja ogólna
- Każdy obywatel ma prawo złożenia wniosku lub skargi.
- Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, usprawnienia pracy, zapobiegania nadużyciom, ochrony własności społecznej i lepszego zaspokojenia potrzeb ludności.
- Przedmiotem skargi może być miedzy innymi zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez komórki organizacyjne Centrum Usług Wspólnych w Tczewie wynikających ze Statutu i Regulaminu Organizacyjnego Centrum Usług Wspólnych w Tczewie .
- Wnioski i skargi winne być adresowane do Dyrektora Centrum Usług Wspólnych w Tczewie i to przez niego są rozpatrywane.
Wymagane dokumenty
Wniosek lub skarga w celu jej rozpatrzenia winna zawierać imię i nazwisko oraz adres zamieszkania Wnoszącego wraz ze sprecyzowanymi zarzutami z jaki występuje.
Sposób dostarczania wniosku lub skargi
Wnioski i skargi można dostarczyć do Centrum Usług Wspólnych w Tczewie na jeden z poniższych sposobów:
- złożyć bezpośrednio w formie pisemnej w sekretariacie Centrum Usług Wspólnych w Tczewie przy ul. Kołłątaja 9, sekretariat (parter) każdego dnia w godzinach pracy tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 15:30
- drogą pocztową na adres: Centrum Usług Wspólnych ul. Kołłątaja 9, 83-110 Tczew (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym)
- drogą elektroniczną w formie dokumentu elektronicznego poprzez platformę e-PUAP o ile wnioskodawca posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub podpis elektroniczny złożony z wykorzystaniem Profilu Zaufanego e-PUAP,
- pocztą elektroniczną na adres Centrum Usług Wspólnych: dyrektor@cuw.tczew.pl - w celu skorzystania z elektronicznej drogi wymiany dokumentów należy posiadać założoną skrzynkę elektroniczną.
Wnioski i skargi mogą być także zgłaszane ustnie w poszczególnych komórkach organizacyjnych. W takich przypadkach wymagane jest sporządzenie protokołu przyjęcia wniosku lub skargi. Protokół wymaga podpisania przez Przyjmujące i Wnoszącego.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
- O sposobie załatwienia wniosku / skargi zawiadamia się Wnoszącego na piśmie w ciągu miesiąca od złożenia wniosku / skargi.
- W przypadkach spraw szczególnie skomplikowanych termin udzielenia odpowiedzi może ulec przedłużeniu. O zmianie terminu odpowiedzi oraz o przyczynach zwłoki Centrum Usług Wspólnych w Tczewie jest zobowiązane poinformować Wnoszącego.
- Dokument zawierający odpowiedź Centrum Usług Wspólnych w Tczewie może być odebrany przez Wnioskodawcę:
-
- poprzez pocztę tradycyjną,
- osobiście w siedzibie Centrum Usług Wspólnych w Tczewie.
W przypadku osobistego odbioru dokumentu należy zgłosić się wraz z dowodem osobistym do sekretariatu. O formie odbioru dokumentu decyduje Wnoszący wniosek / skargę w złożonym piśmie.
Informacja dotycząca przebiegu sprawy
Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z Centrum Usług Wspólnych w Tczewie osobiście. Kontakt osobisty - sekretariat w godzinach urzędowania.